Eindelijk een onderdeel wat een beetje vlot gaat bij mij. Heb een account aangemaakt bij Windows Live. Had dit programma al eerder gebruikt dus heb hier geen moeite mee. I.p.v. collega's staan bij mij de kinderen als contactpersoon geregistreerd. Met skype een vorm van voice chatten ben ik ook bekend. Als je de vragen voor Al@din rechtstreeks via een messanger beantwoord lijkt me dat heel prettig voor de klant. Antwoorden roepen vaak weer vragen op, die via chat snel beantwoord kunnen worden. Nadeel is dat de antwoordgever constant online moet zijn en geen zoektijd krijgt.
Ben online aan het chatten geweest. Ook iets met foto's geprobeerd, wat nog niet gelukt is.
Heb aan Albion College via IM een vraag gesteld. Werkt goed.
Via Google TalkBack en met hulp van Alinda ook een chatvenstertje op mijn blog gezet.
Ging als volgt: Open Google TalkBack, dan klikken op chatback start page, aanmelden, met edit eventueel nickname invoeren. Dan de gegeven code kopiƫren en plakken in je blog. Dat gaat zo: Blog - Aanpassen - Indeling - Pagina elementen - een gadget toevoegen - bij html/javascript de code plakken (bij inhoud). Er staat nu een chatvenstertje in je blog en je bent dan offline. Wil je kunnen chatten moet je aangemeld zijn bij google talk. Daar kom je door bij google te klikken op meer en daarna op nog veel meer. Daartussen zie je google talk staan, klikken op Start Google Talk-gadget. Dan zie je een venster waarin je je beschikbaar kunt zetten of waar je je weer kunt afmelden. In je blog werkbalk Beeld - Vernieuwen of F5 klikken. Tot zover ding 14.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
hoi,
BeantwoordenVerwijderenmee eens dat als je als bieb chat als communicatiemiddel inzet je inderdaad structureel online zult moeten zijn. Je kunt dan niet zeggen de ene keer wel en de andere keer niet. Wij hebben de chat hier ook elke dag aanstaan via meebo. klanten kunnen dan van 9-12 en van 14-16 uur ons elke dag bereiken. Dit wordt op onze website ook gecommuniceerd. Merk wel dat er steeds meer gebruik van gemaakt word en dat men het steeds meer ziet als alternatief naast de telefoon!
groetjes,
Alinda